מקורות מגנזיום באוכל לכלבים
ספטמבר 8, 2022 מאת עורך 0

מקורות מגנזיום באוכל לכלבים

האם מגנזיום נחוץ לכלבים? האם הוא מועיל או מזיק? כל מה שרציתם לדעת.
מגנזיום הינו יסוד כימי, אשר משפיע על בריאותם של כלבים לא פחות מכפי שהוא משפיע על בריאות בני האדם. לפני שנסביר על מקורות מגנזיום באוכל לכלבים, נציין כי אין צורך להעמיס על הכלב יותר מדי מגנזיום. הדבר הרצוי זה שהכלב יקבל מספיק מגנזיום כדי למנוע השפעות שליליות של חוסר.

מאיפה מגיע מגנזיום לאוכל של כלבים

ניתן להצביע כל סוגים שונים של מקורות מגנזיום באוכל לכלבים. ישנם סוגי מזונות שבהם המגנזיום נמצא באופן טבעי. ישנם סוגי מזונות שבהם יש ריכוז מסוים של מגנזיום כתוסף. מבחינה תזונתית ובריאותית, זה לא מאוד משנה האם המגנזיום נמצא במזון באופן טבעי או שהוא התווסף בתהליך הייצור. שלא כמו סוגים מסוימים של וויטמינים, זה לא מרכיב שנהרס בנקל למשל בחשיפה לאור או לאוויר. באופן טבעי, מגנזיום מצוי בכמויות נאות בסוגים מסוימים של דגן מלא, במאכלי ים כגון דגים ופירות ים, בקטניות, ברוקולי ועוד.

למה צריך מגנזיום ואיך יודעים אם יש חוסר

אחרי שהסברנו את הבסיס של מקורות מגנזיום באוכל לכלבים, כמה פרטים נוספים. כדאי לדעת למה צריך את המגנזיום, איך יודעים אם לכלב שלנו יש חוסר וגם מה עלול לקרות אם הכלב צורך יותר מדי מהמרכיב הזה.
1. כלב בריא שמקבל תזונה איכותית, לרוב לא יסבול מחוסר במגנזיום. זאת מכיוון שהמינרל הזה מצוי כאמור בסוגים שונים של מזונות טבעיים ובמזון איכותי לכלבים.
2. כדי לדעת האם הכלב סובל ממחסור וצריך תוסף, ניתן להתייעץ עם ווטרינר.
3. מחסור במגנזיום או במינרלים חיוניים אחרים, עלול לגרום לאי שקט, השפעה על השרירים (התכווצות), עצבנות, הפרעות קצב ועוד.
4. צריכה מוגזמת של מגנזיום אמורה להיות מנוטרלת על ידי הכליות. אם הכליות לא בריאות או שצריכת המגנזיום חריגה לאורך זמן, הדבר עלול לגרום להשפעות על פעילות השרירים והלב.
לסיכום, ראינו שישנם מקורות שונים למגנזיום. הכלבים הבריאים שמקבלים תזונה טובה, לא זקוקים בדרך כלל לתוסף. בכל מקרה של ספק, יש להיוועץ בווטרינר.